Proiectele de grup, în studenție, la fel ca în liceu, vin cu avantaje și dezavantaje, ne dezvoltă, voit sau prin dificultăți, abilități de colaborare, comunicare și împărțire a sarcinilor. Da, în general nu sunt în realitate, ca în cărți, dar ele vin cu o serie de avantaje și dezavantaje. Avantajele sunt cele de dezvoltare și de ajutor reciproc.
Punctele mai puțin plăcute sau utile ale proiectelor de grup sunt oferite de apariția unor conflicte între colegi (dacă doi sau mulți doresc aceeași temă, dacă nimeni nu vrea o parte din proiect, dacă un coleg nu îli aduce contribuția, etc) și de diferențe în stilurile de lucru ale colegilor. Un mod de a contracara sau prevenii, mai bine spus, aceste probleme, este organizarea de la început, clar și simplu. Pe un sheet din excel sau google sheets, cineva noteaza pașii proiectului sau parțile componente, iar apoi în dreptul fiecarei sarcini se trece numele persoanei responsabile și un termen până la care să termine ce are de făcut. Este o ancoră pentru a păstra responsabilitatea activă. Dacă cineva își ia sarcina de a le aminti celorlalți de termene, este și mai bine, dar pentru început, acesta este un start mai simplu pentru un proiect mai ușor de făcut împreună.
Veți lua de cele mai multe ori nota la comun, deci dacă vă interesează nota pentru bursă, buget sau pentru a îndeplinii alte criterii, este de preferat să îi motivați pe toți colegii să lucreze calitativ.
autor: Doris Pop
