Suntem cel mai ușor stimulați vizual, deci video-urile sunt o modalitate bună de a ne capta atenția. Avem multe simțuri, dar vizual ne ghidăm cel mai ușor, majoritatea, din setările genetice.
Marketingul folosit de youtube este o schema destul d einteligentă unde toți câștigă. Audiența nu plătește, creatorii de conținut nu plătesc și cei care vor să vândă pun reclame pe care algoritmul le arată celor care privesc conținut plăcut conform cu interesele lor.
Reclamele tind să fie în concordanță cu influencerii și conținutul privit, dacă ne uităm la un video cu tutorial de make up, reclamele tind să fie din zona de frumusețe, dacă ne uităm la cum să reparăm o mașină, atunci reclamele sunt cooncordante, fie că prezintă site-uri de meșteri, magazine cu componente, sau de unde putem cumpăra unele noi în rate sau chiar second.
Față de celebritățile și reclemele TV stilizate în exces pentru a părea perfecțiunea pe care o căutăm inconștienți, influencerii sunt mai apropiați de noi, le vedem și momentele de slăbiciune și ne arată și proiectele eșuate, nu doar pe cele reușite, momentele dramatice, plâng, se enervează, nu doar zâmbesc cinamatografic.
Putem să alegem când, de pe ce dispozitiv și cum să vedem un video, în propriul ritm și ne putem baza că dăm înapoi, să mai vedem o dată ce nu am prins, punem pe pauză, etc. Are platforma multe funcții convenabile și utile.
Ne simțim reprezentați de cei pe care îi vedem, putem alege influencezi goth, minimaliști, maximaliști, moderni, vintage, orice stil ne place, dacă rezonam mental și emoțional cu acel creator de conținut.
Dacă vreți să citiți mai mult, vă recomand: Helianthusonfri, J. (2016). YouTube Marketing. Elex Media Komputindo.
autor: Doris Pop
